Subject: Ravimitega seonduva info jagamine avalikkusele
From: "Kertu Liin" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 30 Dec 2024 10:28:27 +0200

Tere

Pöördume teie poole seoses Vikeraadio 25.01.2024 saatega „Huvitaja“
(https://vikerraadio.err.ee/1609219871/huvitaja-kuulmislangus-tinnitus-ja-
tasakaaluhaired), kus kuulmislangusest, tinnitusest ja tasakaaluhäiretest
oli rääkimas audioloog Sandra Vill.

Viidatud saates mainisite nii teie kui ka audioloog retseptiravimit
Betaserc, mida kasutatakse Ménière’i tõve puhul (kuula nt alates 16:44).

Selgitame, et ravimitega seonduva info jagamisel tuleb alati meelest
pidada, kas esitatav teave võib kujuneda ravimireklaamiks, millele
kohalduvad ravimiseadusest (RavS § 83 jj) tulenevad nõuded selle
avaldamisele ja avaldatava teabe sisule.

Nagu eelnevalt viidatud, on saates mainitud retseptiravimit Betaserc.

Ravimireklaamiks tuleb pidada infot, mis mõjutab inimeste käitumist
ravimite soetamisel ja ravisoostumisel. Retseptiravimi reklaam üldsusele
on keelatud (RavS § 84). Lubatud oleks ravimialase teabe edastamine kujul,
kui selles ei ole viidet konkreetsele ravimile, vaid edastatav teave
sisaldaks üldiselt infot nt toimeainepõhiselt või oleks suunatud
konkreetse haiguse või terviseseisundi kirjeldamisele üldiselt. Palume
nimetatud põhimõttest ja ravimireklaamiga seonduvatest nõuetest edaspidi
kinni pidaja, kuna teabe avalikustaja vastutab tema poolt edastatud
informatsiooni nõuetekohase avaldamise eest (RavS § 107 lg 1).

Palume teil saata nimetatud kirja ka audioloogile Sanda Vill, kuna meil
puudub täpne kontakt, kuhu vastav teave edastada.

Kui teil on täiendavaid küsimusi, olen alati hea meelega valmis vastama.

Lugupidamisega

Kertu Liin

Ravimiamet
õigusosakond
õigusnõunik
Tel 737 4140
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Nooruse 1
50411 Tartu
www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee/>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have recieved. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.